1. Język obcy we wczesno-przedszkolnym kształceniu
Dziecko uczy się języka ojczystego od pierwszych dni swojego życia, przyswajając go w naturalny sposób. Podobnie jest z językiem obcym. Można się go uczyć równie łatwo jak języka ojczystego, jeżeli tylko znajduje się w środowisku, gdzie język ten używany jest na co dzień. Poprzez codzienny kontakt z wykwalifikowanymi nauczycielami szybko opanowują poprawną wymowę i intonację, a posługiwanie się językiem angielskim, w sytuacjach dnia codziennego, staje jest dla nich proste i naturalne.
2. Podział na grupy wiekowe
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
1. Przedział wiekowy:
2. Ilość zajęć w tygodniu: 3 do 5 tygodniowo
3. Prowadzący grupę:
nauczyciel (wykształcenie pedagogiczne i kierunkowe filologiczne) + opcjonalnie asystent nauczyciela (stażysta)
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
1. Przedział wiekowy:
2. Ilość zajęć w tygodniu: 2 x tygodniowo
3. Prowadzący grupę:
nauczyciel (wykształcenie pedagogiczne i kierunkowe filologiczne) + opcjonalnie asystent nauczyciela (stażysta)
3. Forma zajęć.
Rodzaj i metody prowadzenia zajęć:
Intensywne zajęcia z języka angielskiego:
Zajęcia rozpoczyna zwykle piosenka. Dzieci śpiewając i tańcząc rozbudzają w sobie energię na cały dzień – jest to wprowadzenie do intensywnych zajęć nauki angielskiego. Bogaty zestaw pomocy dydaktycznych jak: plansze, kukiełki , gry a nawet zabawki pomagają w nauczaniu nowego słownictwa i struktur gramatycznych. Dzieci poznają i ćwiczą nowe słówka przez dwa tygodnie, cały czas mając w zasięgu wzroku, bawiąc się i dotykając przedmioty, których nazw właśnie się nauczyły.
Powtarzanie:
Jest to bardzo istotny element nauczania. Codzienne powtarzanie tych samych struktur i zdań oraz łączenie ich z nowymi pojęciami ułatwia dzieciom zapamiętywanie.
Nagradzanie:
Każde dziecko, które zapamięta dane słowo po angielsku dostaje w nagrodę naklejkę. Ma to na celu zachęcenie go oraz pozostałych dzieci do częstszego używania angielskich słówek, gdyż skojarzą ten wysiłek z drobną nagrodą.
Postępy w nauce:
Wraz z naturalnym rozwojem dziecka wzrastają również jego zdolności językowe. Przedszkolaki zaczynają łączyć dobrze im znane słowa w proste zdania. Nowo wprowadzane słownictwo staje się coraz bardziej skomplikowane, pojawiają się też pierwsze próby tworzenia zdań pytających. Nauczyciele stopniowo zaczynają posługiwać się na zajęciach książkami , których poziom trudności jest adekwatny do poziomu umiejętności językowych dzieci. W naszym przedszkolu oferujemy 5 zróżnicowanych poziomów zaawansowania: początkujący , elementarny, lekko-zaawansowany, średnio-zaawansowany i zaawansowany.
Muzyka i taniec to doskonałe metody na aktywną naukę słownictwa. W trakcie śpiewania angielskich piosenek, recytacji wierszy oraz tańca dzieci mają szansę , często w bardzo ekspresyjny sposób, zaprezentować to, czego nauczyły się na zajęciach.
Istotną częścią zajęć z nauczycielami anglojęzycznymi jest głośne czytanie bajek i ich omawianie. Zajęcia te pozwalają rozwijać wyobraźnię oraz zdolności pamięciowe u dzieci z jednoczesnym przyswajaniem zasobu słów.
1. Little Pockets oraz Pockets
Autorzy: Mario Herrera, Barbara Hojel
Seria: Pockets
Kategoria: Przedszkola
Little Pockets dla 3-latków, oraz Pockets dla 4-5-latków to seria dla przedszkoli o większej liczbie godzin angielskiego. Kurs stworzony przez autorów podręcznika Backpack oferuje pełne radości lekcje, dostosowane do potrzeb najmłodszych, dzięki powiększonemu formatowi książek, różnorodnym komponentom i sprawdzonej metodyce: warm-up, presentation, practice, application, assessment.
Zawiera masę projektów, ponieważ najmłodsi uczą się najlepiej, aktywnie uczestnicząc w procesie akwizycji języka Dba o wszechstronny rozwój przedszkolaków poprzez piosenki, ćwiczenia ruchowe, zabawy rozwijające umiejętności społeczne i manualne
Uczy dzieci właściwych zachowań dzięki specjalnie opracowanym lekcjom i wydzieranym książeczkom Tell-a-Story Łączy świat wyobraźni z realiami z najbliższego otoczenia dzieci dzięki przyjaznym rysunkowym bohaterom w podręczniku, poruszanym tematom i fotograficznym kartom obrazkowym
Stwarza nieskończone możliwości zaangażowania dzieci w zajęcia: pacynki zachęcają do komunikacji; Big Books ułatwiają wspólne czytanie i odgrywanie historyjek; plakaty w dużym formacie pomagają utrwalać słownictwo, DVD stwarza szansę obejrzenia znanych i lubianych przez dzieci bajek, a specjalne ćwiczenia umożliwiają współpracę z rodzicami.
Nauczanie języka niemieckiego w przedszkolu
Zamierzenia programowe
Forma zajęć
Nauczanie odbywa się poprzez zabawę oraz z wykorzystaniem rekwizytów, piosenek i rymowanek z podręczników Deutsch Junior.
Dzieci poznają i utrwalają nowe słownictwo przy wykorzystaniu zabawek, plansz obrazkowych, kukiełek i gier, a dzięki temu, że mają możliwość dotykania, manipulowania oraz ciągłego obserwowania nowo poznanych nazw przedmiotów proces nauczania przebiega w sposób naturalny.
Zajęcia odbywają się tematycznie, a ich zakres jest stopniowo rozszerzany zgodnie z naturalnym rytmem przyswajanego przez dzieci materiału.
Wykorzystanie na zajęciach piosenek ma na celu osłuchanie z językiem oraz stymulację dzieci do samodzielnego śpiewania.
Kolejnym punktem jest przybliżenie dzieciom podstawowych informacji z zakresu wiedzy o Niemczech.
Elementem motywującym jest nagradzanie za dokonane postępy (naklejki, pieczątki, medale…)
609 46 41 41