Przedszkole językowe Michałek w Strzelinie. Najlepsze przedszkole w Strzelinie 

ZALOGUJ SIĘ DO PODGLĄDU KAMER:


Zaloguj się do kamer Zobacz nasz kanał na YouTube Zobacz nasz profil na Facebooku

Koncepcja pracy przedszkola

 
 
 
 
 
 
Koncepcja pracy Niepublicznego Przedszkola Językowego Michałekna lata 2019-2020
 
zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną w dniu 04.09.2019r.
 
 
POWIEDZ MI, a ZAPOMNĘ. POKAŻ, a ZAPAMIĘTAM.
POZWÓL MI WZIĄĆ UDZIAŁ, a ZROZUMIEM.
 
Konfucjusz
 
 
 
 
 
Koncepcja pracy naszego przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:
Ustawa o Systemie Oświaty, Statucie, Programie wychowawczym i profilaktycznym, Programie adaptacyjnym Niepublicznego Przedszkola Językowego Michałek
Misja:
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat.
Wizja:
*Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.
*Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka.
*Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie oraz naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki bogatej ofercie zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
*Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój. Nauczyciele w naszym przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci.
*Nauczyciele znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowani merytorycznie i metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, mają wysokie kwalifikacje, pracują z pasją, ciągle doskonaląc swoje umiejętności.
*Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane.
*Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
*Nasze przedszkole jest kolorowe i nowoczesne. Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i piękne zabawki. Nasz plac zabaw zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.
*Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobra opinię w środowisku lokalnym. Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania dydaktyczno - wychowawcze i wpływa na wysoką ocenę. Placówka inwestuje w nauczycieli, pracowników, bazę lokalową, a zyskują na tym przede wszystkim dzieci. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.
 
Cele strategiczne:
1.      Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny.
2.      Niepubliczne Przedszkole Językowe Michałek dba o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci.
3.      Niepubliczne Przedszkole Językowe Michałek dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych . Posiada nowoczesną bazę.
4.      Przedszkole coraz lepiej przygotowuje dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarza warunki do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami.
5.      Przedszkole zachęca dzieci do nauki języków obcych, prowadzonej w sposób naturalny poprzez zabawę i twórcze metody.
Cele strategiczne
Cele szczegółowe
 
1. Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny.
 
1.1. Przedszkole wspomogło rodzinę w wychowaniu dziecka.
1.2. Dyrektor i nauczyciele zachęcili rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola.
1.3. Nauczyciele wykorzystali różnorodne formy współpracy z rodzicami.
1.4. w przedszkolu opracowano i wdrożono Program wychowawczy, który wzmacnia role wychowawcy i pedagoga.
 
2. Przedszkole dba             o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci.
 
2.1. Przedszkole rozwinęło sprawność i aktywność ruchową dzieci.
2.2. Dzieci wykazują się odpornością emocjonalną - przedszkole wypromowało zdrowie emocjonalne.
2.3. Dzieci wykazują się umiejętnościami prospołecznymi, mają ukształtowane poczucie przynależności społecznej.
2.4. Przedszkole wyrobiło nawyki higieniczne i żywieniowe u dzieci.
3. Przedszkole dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych. Posiada nowoczesną bazę.
 
 
3.1. Przedszkole wyposażyło dzieci w wiedzę o zagrożeniach dla zdrowia i życia oraz sposoby ochrony przed nimi, a dzieciom i pracownikom wiedzy na temat bezpiecznych zachowań.
3.2. Teren wokół przedszkola jest zagospodarowany zgodnie z potrzebami dzieci i wymogami bezpieczeństwa.
3.3. Przedszkole zapewniło dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu, zapobiegając niepożądanym zjawiskom i wypadkom.
4. Przedszkole coraz lepiej przygotowuje dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarza warunki do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami.
4.1. Nauczyciele poznali umiejętności, możliwości, zainteresowania i poziom wiedzy dzieci..
4.2. w przedszkolu zrealizowano program, zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
4.3. Przedszkole wyrównało szanse dzieci w dostępie do nowoczesnych środków komunikacyjnych.
 
 4.4. Dzieci opuszczające przedszkole wykazują się wysokim stopniem dojrzałości szkolnej.
5.Przedszkole zachęca dzieci do nauki języków obcych, prowadzonej w sposób naturalny poprzez zabawę i twórcze metody.
 
5.1. w przedszkolu odbywa się nauka dwóch języków obcych.
5.2. w przedszkolu znajduje się kącik Małego Anglisty i Germanisty.
5.3. Przedszkole zapoznaje rodziców i dzieci z podstawowym nazewnictwem w języku obcym poprze tablice informacyjne.
5.4. w przedszkolu stwarzane są sytuacje wykorzystujące słownictwo języka angielskiego i niemieckiego poznane przez dzieci na zajęciach.
 
 
 
 
 
 
 
Wskaźniki efektywności Koncepcji Pracy
Cele strategiczne
Wskaźniki
Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny.
 
Program wychowawczy (struktura i treści) akceptowany przez rodziców
Protokoły zebrań z rodzicami, zapisy kontaktów indywidualnych
Plany współpracy z rodzicami - ogólne i grupowe
Większa liczba rodziców biorących udział w życiu przedszkola
Normy zachowań w każdej grupie
Sprawozdania z zajęć pokazowych, otwartych, spotkań ze specjalistami
Kalendarz imprez
Postępy dzieci widoczne w konkursach
Dobra opinia większości rodziców o pracy nauczycieli
Tablica informacyjna dla rodziców
Pedagogizacja rodziców ( ulotki, artykuły, informacje na stronie internetowej)
Tablice ekspozycyjne z pracami plastycznymi i technicznymi
Monitoring sal
 
 
 
 
Przedszkole dba o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci.
 
 
Zajęcia z gimnastyki ogólnorozwojowej z elementami korekcji wad postawy
Zajęcia ruchowo-rytmiczne
Nauka tańca
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne
Zajęcia ruchowe
Stosowanie zasad zdrowego żywienia. Bogate posiłki
Nawyki higieniczne u dzieci
Udział w pokazie pierwszej pomocy.
Udział w zabawach i uroczystościach przedszkolnych
Realizowanie planu adaptacyjnego dziecka
Kulturalne zachowywanie się dzieci w różnych okolicznościach
Kontrakty grupowe
Program profilaktyczny dla przedszkolaka
Podjęcie współpracy charytatywnej dla zwierząt; dla „Strzelińskiego Forum dla zwierząt” i „Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Fundacji Św. Huberta” w Wyszonowicach
Zapisy w dziennikach świadczące o systematycznej pracy
Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka
Przedstawienia w wykonaniu dzieci
Zapoznanie dzieci z ich prawami, respektowanie praw
Pozytywne opinie większości rodziców o dobrych nawykach dzieci
 
 
 
 
 
Przedszkole dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych. Posiada nowoczesną bazę.
 
 
Cykl zajęć dotyczących zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, w ogrodzie , budynku przedszkolnym
Spotkanie z policjantem „Bezpieczna droga”
Zabawki, sprzęt sportowy i ogrodowy dostosowany do wieku dzieci z atestami.
Sale wyposażone w nowoczesne meble i pomoce dydaktyczne
Nowoczesna dekoracja sal
Pozytywne opinie służb Sanepidu, Straży Pożarnej, PIP
Terminowa realizacja zaleceń i nakazów
Protokoły przeglądów
Certyfikaty i atesty
Artykuły dla rodziców na gazetce przedszkolnej
Monitoring sal
Przeszkoleni pracownicy z zakresu BHP, PPOŻ, Pierwszej pomocy przedmedycznej
Realizacja programu profilaktycznego.
 Przedszkole zachęca dzieci do nauki języków obcych, prowadzonej w sposób naturalny poprzez zabawę i twórcze metody.
 
 
Wszystkie dzieci uczestniczą w nauce języka angielskiego i języka niemieckiego.
Dzieci posługują się słownictwem poznanym na zajęciach z języków obcych w codziennych sytuacjach.
Dzieci biorą udział w multimedialnej nauce języka obcego.
Zajęcia językowe
 
Zajęcia multimedialne
 
Przedszkole coraz lepiej przygotowuje dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarza warunki do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami.
 
 
 
 
Prowadzenie arkuszy obserwacji dzieci
Pozytywne opinie większości rodziców o uczęszczaniu dzieci do przedszkola
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, rewalidacyjne
Logopedia w przedszkolu prowadzona przez wykwalifikowaną neurologopedię
Program adaptacyjny
Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
Konkursy plastyczne, tematyczne
Zajęcia taneczne
Edukacja teatralne, plastyczne
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Masz pytania? Zadzwoń!

609 46 41 41