Cele strategiczne
|
Cele szczegółowe
|
1. Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny.
|
1.1. Przedszkole wspomogło rodzinę w wychowaniu dziecka.
|
1.2. Dyrektor i nauczyciele zachęcili rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola.
|
|
1.3. Nauczyciele wykorzystali różnorodne formy współpracy z rodzicami.
|
|
1.4. w przedszkolu opracowano i wdrożono Program wychowawczy, który wzmacnia role wychowawcy i pedagoga.
|
|
2. Przedszkole dba o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci.
|
2.1. Przedszkole rozwinęło sprawność i aktywność ruchową dzieci.
|
2.2. Dzieci wykazują się odpornością emocjonalną - przedszkole wypromowało zdrowie emocjonalne.
|
|
2.3. Dzieci wykazują się umiejętnościami prospołecznymi, mają ukształtowane poczucie przynależności społecznej.
|
|
2.4. Przedszkole wyrobiło nawyki higieniczne i żywieniowe u dzieci.
|
|
3. Przedszkole dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych. Posiada nowoczesną bazę.
|
3.1. Przedszkole wyposażyło dzieci w wiedzę o zagrożeniach dla zdrowia i życia oraz sposoby ochrony przed nimi, a dzieciom i pracownikom wiedzy na temat bezpiecznych zachowań.
|
3.2. Teren wokół przedszkola jest zagospodarowany zgodnie z potrzebami dzieci i wymogami bezpieczeństwa.
|
|
3.3. Przedszkole zapewniło dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu, zapobiegając niepożądanym zjawiskom i wypadkom.
|
|
4. Przedszkole coraz lepiej przygotowuje dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarza warunki do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami.
|
4.1. Nauczyciele poznali umiejętności, możliwości, zainteresowania i poziom wiedzy dzieci..
|
4.2. w przedszkolu zrealizowano program, zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
|
|
4.3. Przedszkole wyrównało szanse dzieci w dostępie do nowoczesnych środków komunikacyjnych.
|
|
4.4. Dzieci opuszczające przedszkole wykazują się wysokim stopniem dojrzałości szkolnej.
|
|
5.Przedszkole zachęca dzieci do nauki języków obcych, prowadzonej w sposób naturalny poprzez zabawę i twórcze metody.
|
5.1. w przedszkolu odbywa się nauka dwóch języków obcych.
|
5.2. w przedszkolu znajduje się kącik Małego Anglisty i Germanisty.
|
|
5.3. Przedszkole zapoznaje rodziców i dzieci z podstawowym nazewnictwem w języku obcym poprze tablice informacyjne.
|
|
5.4. w przedszkolu stwarzane są sytuacje wykorzystujące słownictwo języka angielskiego i niemieckiego poznane przez dzieci na zajęciach.
|
Cele strategiczne
|
Wskaźniki
|
Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny.
|
Program wychowawczy (struktura i treści) akceptowany przez rodziców
|
Protokoły zebrań z rodzicami, zapisy kontaktów indywidualnych
|
|
Plany współpracy z rodzicami - ogólne i grupowe
|
|
Większa liczba rodziców biorących udział w życiu przedszkola
|
|
Normy zachowań w każdej grupie
|
|
Sprawozdania z zajęć pokazowych, otwartych, spotkań ze specjalistami
|
|
Kalendarz imprez
|
|
Postępy dzieci widoczne w konkursach
|
|
Dobra opinia większości rodziców o pracy nauczycieli
|
|
Tablica informacyjna dla rodziców
|
|
Pedagogizacja rodziców ( ulotki, artykuły, informacje na stronie internetowej)
|
|
Tablice ekspozycyjne z pracami plastycznymi i technicznymi
|
|
Monitoring sal
|
|
Przedszkole dba o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci.
|
Zajęcia z gimnastyki ogólnorozwojowej z elementami korekcji wad postawy
|
Zajęcia ruchowo-rytmiczne
|
|
Nauka tańca
|
|
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne
|
|
Zajęcia ruchowe
|
|
Stosowanie zasad zdrowego żywienia. Bogate posiłki
|
|
Nawyki higieniczne u dzieci
|
|
Udział w pokazie pierwszej pomocy.
|
|
Udział w zabawach i uroczystościach przedszkolnych
|
|
Realizowanie planu adaptacyjnego dziecka
|
|
Kulturalne zachowywanie się dzieci w różnych okolicznościach
|
|
Kontrakty grupowe
|
|
Program profilaktyczny dla przedszkolaka
|
|
Podjęcie współpracy charytatywnej dla zwierząt; dla „Strzelińskiego Forum dla zwierząt” i „Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Fundacji Św. Huberta” w Wyszonowicach
|
|
Zapisy w dziennikach świadczące o systematycznej pracy
|
|
Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka
|
|
Przedstawienia w wykonaniu dzieci
|
|
Zapoznanie dzieci z ich prawami, respektowanie praw
|
|
Pozytywne opinie większości rodziców o dobrych nawykach dzieci
|
|
Przedszkole dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych. Posiada nowoczesną bazę.
|
Cykl zajęć dotyczących zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, w ogrodzie , budynku przedszkolnym
|
Spotkanie z policjantem „Bezpieczna droga”
|
|
Zabawki, sprzęt sportowy i ogrodowy dostosowany do wieku dzieci z atestami.
|
|
Sale wyposażone w nowoczesne meble i pomoce dydaktyczne
|
|
Nowoczesna dekoracja sal
|
|
Pozytywne opinie służb Sanepidu, Straży Pożarnej, PIP
|
|
Terminowa realizacja zaleceń i nakazów
|
|
Protokoły przeglądów
|
|
Certyfikaty i atesty
|
|
Artykuły dla rodziców na gazetce przedszkolnej
|
|
Monitoring sal
|
|
Przeszkoleni pracownicy z zakresu BHP, PPOŻ, Pierwszej pomocy przedmedycznej
|
|
Realizacja programu profilaktycznego.
|
|
Przedszkole zachęca dzieci do nauki języków obcych, prowadzonej w sposób naturalny poprzez zabawę i twórcze metody.
|
Wszystkie dzieci uczestniczą w nauce języka angielskiego i języka niemieckiego.
|
Dzieci posługują się słownictwem poznanym na zajęciach z języków obcych w codziennych sytuacjach.
|
|
Dzieci biorą udział w multimedialnej nauce języka obcego.
|
|
Zajęcia językowe
|
|
Zajęcia multimedialne
|
|
Przedszkole coraz lepiej przygotowuje dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarza warunki do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami.
|
Prowadzenie arkuszy obserwacji dzieci
|
Pozytywne opinie większości rodziców o uczęszczaniu dzieci do przedszkola
|
|
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, rewalidacyjne
|
|
Logopedia w przedszkolu prowadzona przez wykwalifikowaną neurologopedię
|
|
Program adaptacyjny
|
|
Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
|
|
Konkursy plastyczne, tematyczne
|
|
Zajęcia taneczne
|
|
Edukacja teatralne, plastyczne
|
|
|
|
|
609 46 41 41